Kinder slaaptips

Voldoende slapen is voor kinderen erg belangrijk om de groei te stimuleren. Uw kind heeft slaap nodig om zich op school te concentreren. En genoeg energie te hebben gedurende de dag. Daarom is het van groot belang dat je al van jongs af aan kinderen aan een goed slaapritme laat wennen. Dit kan slaapproblemen voorkomen.

  • Maak gebruik van verzwaringsdekens voor kinderen. Met z’n deken vallen kinderen sneller in slaap en worden ze niet snel wakker.
  • Zorg ervoor dat uw kind genoeg beweging krijgt. Laat uw kind echter niet sporten voordat het naar bed gaat. Op deze manier wordt het moeilijk voor uw kind om in slaap te vallen.
  • Probeer dutjes achterwegen te laten. Dan is het moeilijker om ’s avonds in slaap te vallen.
  • Geef uw kind geen cafeïne houdende dranken zoals cola, thee, ijsthee en energiedrankjes voordat ze naar bed gaan.
  • Een rustige en donkere slaapkamer is het beste om te slapen. De ideale temperatuur is 16 tot 18 ° C.
  • Een vaste bedtijd is cruciaal voor het slaapritme. Begin een half uur voordat u naar bed gaat met rustige activiteiten. U kunt uw kind het beste instoppen zonder computerspelletjes van te voren. Laat uw kind anderhalf uur voordat hij naar bed gaat niet naar het scherm kijken. Het witte licht van een tv, computer, tablet of telefoon kan het moeilijk maken voor uw kind om in slaap te vallen. En uw kind slaapt minder. Zet alle digitale apparatuur in een andere kamer. Zet de apparatuur niet weg als straf, maar gebruik de tijd van verschijnen als een comfortabele ‘samentijd’. Praat over de dag of los samen een puzzel op.

https://www.sensolife.nl/c-4628966/verzwaringsdekens/