Snel afvallen met hardlopen en het juiste dieet

Risingflowradio

In dit artikel lees je tips voor super snel afvallen, door bijvoorbeeld te hardlopen en de juiste sportvoeding en het juiste dieet te kiezen.

Super snel afvallen met hardlopen

Supersnel afvallen met hardlopen kan alleen als je echt heel veel keer per week gaat hardlopen. Wil je bijvoorbeeld in twee weken tien kilo afvallen dan kan dit alleen als je zeer serieus aan de bak gaat om snel af te vallen. Je moet dan niet alleen veel gaan hardlopen, supersnel afvallen met hardlopen is namelijk niet genoeg, je moet ook op dieet en twee weken lang in het teken zetten van afvallen, alleen dan is het mogelijk om tien kilo in twee weken te gaan afvallen.

Super snel afvallen kun jij ook

Supersnel afvallen met hardlopen klinkt aanlokkelijk. Toch uiten we meteen een waarschuwing, supersnel afvallen kan ook gevaarlijk zijn als je het niet op de juiste manier uitvoert. Zo kan je niet genoeg eten binnen krijgen om op een gezonde manier te kunnen hardlopen. Ook kan je snel in een jojo effect terecht komen als je supersnel wilt afvallen. Maar supersnel afvallen met hardlopen heeft ook zijn voordelen. Afvallen is als je overgewicht hebt natuurlijk altijd goed en je kan soms maar beter zo snel mogelijk afvallen als je echt veel overgewicht hebt kan elke dag die je eerder begint ook van groot belang zijn.

Sportvoeding en diëten

Supersnel afvallen met hardlopen en diëten is een behoorlijke klus. Deze klus kan je eigenlijk niet alleen afdoen door minder te gaan eten. Je moet sportvoeding tot je gaan nemen. Sportvoeding zorgt ervoor dat jij belangrijke bouwstoffen in je lichaam hebt om te kunnen herstellen van een training. Zo kan je de dag erna weer hardlopen en hoef je niet mank te lopen van de spierpijn. Sportvoeding is gezond en kan geen kwaad, kijk eens hierboven op onze site bij de rubriek: sportvoeding om meer te weten te komen over het gebruik van sportvoeding. Naast sportvoeding kan je alleen Supersnel afvallen met hardlopen als je ook op dieet gaat. Je gaat dan veel minder eten en waarschijnlijk ook heel ander eten nuttigen. We raden aan om je calorieën zeer secuur bij te houden zodat je precies weet of je genoeg hebt gegeten om te gaan hardlopen (te weinig eten en hardlopen is ongezond) en weinig genoeg om ook echt af te vallen. Zo voorkom je veel problemen. Een dieet volgen kan op vele verschillende manieren maar belangrijk is vooral dat je rekening houdt met het feit dat je ook sport en daarvoor genoeg energie binnenkrijgt.

Sporten tijdens crashdieet

Een crashdieet is een dieet waarbij je in enkele dagen veel gewicht verliest door zo min mogelijk te eten. Sommige mensen kunnen niet sporten, omdat ze de motivatie niet hebben, het niet leuk vinden of niet kunnen. Diëten is dan een goede optie als je wilt afvallen. Toch blijft het het beste als je naast het diëten gaat sporten, de vraag is nu kan je sporten tijdens het crashdieet?

Sporten tijdens crashdieet

Sporten tijdens een crashdieet, we raden het niet aan, sommige mensen doen het toch en soms gaat dat ook goed, maar veel vaker gaat sporten tijdens een crashdieet niet goed. Om te sporten heb je energie nodig en daarnaast heeft je lichaam belangrijke stoffen nodig om goed te kunnen herstellen van het sporten. Stel dat je gaat hardlopen en je volgt een crashdieet, ten eerste zul je niet ver en lang kunnen hardlopen maar ondanks dat zul je dagenlang spierpijn kunnen hebben omdat je lichaam simpelweg niet kan herstellen. Wij vinden daarom dat sporten tijdens een crashdieet niet is aangeraden. Als je toch gaat sporten tijdens een crashdieet dan kunnen de volgende effecten zich voor doen: misselijk, licht in het hoofd, (ernstige) hoofdpijn, flauwvallen, zeer snel moe, overgeven en ga zo door. De nadelen van sporten tijdens een crashdieet zijn groter dan de voordelen van sporten tijdens een crashdieet. Het voordeel, meer vet verbranden wordt teniet gedaan als je gaat sporten maar dit niet lang kan volhouden. Je kan dan beter elke dag een periode gaan wandelen, iets wat we vinden dat nog wel moet kunnen tijdens een crashdieet. Intensief sporten tijdens een crashdieet is not-done!

Tip: Volg je toch een crashdieet, gebruik dan extra vitamines, sportvoeding en drink veel water om zo het crashdieet zo goed mogelijk door te komen.

Crashdieet en hardlopen?

Een crashdieet, voor degenen die het crashdieet nog niet kennen, het crashdieet is een dieet waarbij alleen het minimale eten wordt geconsumeerd om zo snel mogelijk te kunnen afvallen. De vraag die we in dit artikel gaan beantwoorden is of een crashdieet samen gaat met hardlopen?

Voorbeeld crashdieet

Allereerst een crashdieet voorbeeld. Ken je het brooddieet? In dit dieet een je een week tot twee weken lang alleen maar brood. Hierbij krijg je ten opzichte van wat gezond is veel te weinig calorieën en voedingsstoffen binnen om goed te kunnen functioneren. Dit zul je vooral merken op het moment dat je actief iets moet gaan doen of als je bijvoorbeeld een lange zware dag hebt gehad. Maar de gevolgen van een crashdieet voor het lichaam zijn ook al te volgen als je een week helemaal niets doet. Enkele veel voorkomende verschijnselen tijdens een crashdieet zijn; licht in het hoofd, hoofdpijn, zwak en misselijk voelen, geen energie, wisseling in gemoedstoestand en zo zijn er nog wel meer. Nee lezers, wij raden een crashdieet op zich al niet aan. Moet je echt snel afvallen, oké dan kunnen we het begrijpen maar kies dan wel het juiste crashdieet uit, zorg dat je ook fruit eet, neem extra vitamines om tekorten op te vangen en drink veel en ook gezond. Denk er ook aan om naast het dieet gebruik te maken van sportvoeding, deze kunnen je lichaam erg goed ondersteunen om op de been te blijven. Let erg op bij het volgen van een crashdieet, je gezondheid gaat voor!

Conclusie: crashdieet en hardlopen gaat niet goed samen. Volg behalve als het echt niet anders kan een gewoon dieet.

Lees meer over afvallen of ontdek de mogelijkheid om voor bij iHerb te bestellen met een promo code. Lees meer over iHerb promo code